TRANSLATE

Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

Εκπαιδευτικά Θέματα Χειρουργικής Στόματος (2008-2011)


Η μάθηση, έλεγε ο Αϊνστάιν, δεν είναι προϊόν σχολικής εκπαίδευσης αλλά της δια βίου προσπάθειας να την αποκτάς. Τις τελευταίες δύο δεκαετίες το internet έδωσε στο σύγχρονο άνθρωπο όχι μόνο την ευκαιρία για αυτήν την προσπάθεια αλλά προκάλεσε μια πραγματική επανάσταση στους τρόπους μετάδοσης και το περιεχόμενο της ανθρώπινης εμπειρίας και επιστημονικής γνώσης...

Η πρόσβαση στη γνώση γίνεται ασύγκριτα πιο εύκολα και πολυπαραγοντικά από δεκαετία σε δεκαετία και οι δυνατότητες σύνθεσης και παραγωγής νέας γνώσης ανανεώνονται σχεδόν από μέρα σε μέρα. Οι προκαταλήψεις και τα στεγανά δοκιμάζονται και σταδιακά αποδυναμώνονται αφήνοντας τις γνώσεις και τις δεξιότητες να κυκλοφορούν ολοένα και πιο ελεύθερα, δημιουργικά και εποικοδομητικά.

Από τις μαύρες οθόνες των αρχών της δεκαετίας του ΄90, που πληκτρολογούσαμε τους κωδικούς για να μπούμε στο internet μετά από πολλές αποτυχημένες προσπάθειες σύνδεσης και υπό το συνεχή κίνδυνο να πέφτει και να ξαναπέφτει η γραμμή, περάσαμε στη σημερινή πραγματικότητα με την οποία κάθε σύγκριση, ποσοτική και ποιοτική, είναι απλά συντριπτική.

Όταν πριν τρία χρόνια ξεκινούσα να παρουσιάζω στο Γναθολόγιο κάποιες αποσπασματικές απλές περιπτώσεις ασθενών και κάποιες θεματικές και περιορισμένης έκτασης ανασκοπήσεις δεν περίμενα την μεγάλη απήχηση που έβλεπα να καταγράφεται στις στατιστικές των αναγνώσεων.

Σαν παλιός ομιλητής σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια μου προκαλούσε εντύπωση πώς ήταν δυνατόν ένα τέτοιου είδους διαδικτυακό άρθρο, το οποίο τις περισσότερες φορές δεν ακολουθούσε ούτε την τυπική δομή μιας παρουσίασης ούτε τις αυστηρότητες της συγγραφής, να μπορεί να βρίσκει πολλαπλάσια «ακροατήρια» από αυτά που συνήθως προσδοκούν οι ομιλητές στα συνέδρια.

Αλλά η εξήγηση ήταν απλή. Τη διαφορά την κάνει η δυναμική του μέσου και η ελεύθερη διαθεσιμότητά του. Η ποιότητα του περιεχομένου μπορεί να επηρεάζει το θετικό αποτέλεσμα αλλά δεν το καθορίζει. Αλλά αυτό το θετικό αποτέλεσμα μπορεί να αξιοποιηθεί και να γίνει  δούρειος ίππος για την ανανέωση της γνώσης ακόμη κι αν οι μορφές δεν είναι οι γνωστές και δοκιμασμένες.

Η αλληλεπίδραση μορφής και περιεχομένου της ηλεκτρονικής επιστημονικής εμπειρίας και γνώσης είναι ακόμη εν τω γεννάσθαι. Σε αυτήν τη σύγχρονη πνευματική περιπέτεια κάθε συμβολή, που είναι ταυτόχρονα επιστημονικά τεκμηριωμένη θα πρέπει να θεωρείται ευπρόσδεκτη. Αλλά και αναγκαία ώστε να εξισορροπείται η ταχύτητα και η πληθώρα των εκπαιδευτικών δυνατότητων της δια βίου μάθησης.


Μπορείτε να κατεβάσετε τη συλλογή "Εκπαιδευτικά Θέματα Χειρουργικής Στόματος (2008-2011)" εδώ!


Δεν υπάρχουν σχόλια: